بسته بندی فست فود

بسته بندی مواد غذایی نوعی سرمایه گذاری برای برند به حساب می‌آید. در تولید مواد غذایی از کارخانه گرفته تا رستوران‌ها و فست‌فودها همه نیازمند بسته بندی هستد. بسته بندی‌های بهداشتی وکاربردی سطح کسب و کار شما را بالا برده در نگاه اول به مشتری اهمیت آن از دید شما را یادآوری می‌کند و همچنین کیفیت محصول شما را در نظر مشتری افزایش می‌دهد.در فست ‌فودها میزان جذب رطوبت و حفظ ظاهر غذا بیشتر از حوزه های دیگر اهمیت دارد از این رو متریال مورد استفاده در بسته بندی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. بسته بندی‌های فست فود باید دارای ویژگی‌های خاص و متمایز از سایر بسته بندی‌ها باشد مثل: مقاومت در برابر پارگی، تولید در شرایط صد درصد بهداشتی، حفظ گرما، چاپ با کیفیت بر روی کارتن، چاپ با جوهر بهداشتی و خوراکی. ایده بسته بندی‌های کاغذی به شکل امروزه برای اولین بار در مک دونالد مطرح و اجرا شد و با توجه به صرفه اقتصادی و استقبال بی‌نظیر مشتری‌ها در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت.در طراحی بسته بندی فست‌فود اولین و مهم‌ترین نکته خلاقیت و نوآوری است.هرچه طراحی آن خلاقانه‌تر و متفاوت تر باشد توجه افرد بیشتری را به خود جلب می‌کند. 

از مزایای یک بسته بندی مناسب میتوان به:

بازاریابی و جلب توجه مشتری، حفظ کیفیت عطرو طعم غذا و همچنین محافظت از ظاهر غذا اشاره کرد.

اگر در بسته بندی فست فود از متریال مناسب استفاده شده باشد از کیفیت و عطر و طعم غذا محافظت می‌کند.

جنسی مقاوم در برابر حرارت و ضربه الزام است جهت محافظت از ظاهر غذا

اشاره کرد.

بسته بندی فست فود

بهتر است آرم و لوگوی مخصوص شما بر روی  بسته بندی چاپ شود و به نوعی وظیفه تبلیغ و معرفی شما را عهده دار باشد.

طرح روی بسته بندی باید با کیفیت غذای داخل آن هماهنگ و برابر باشد.

بهتر است در چاپ این نوع از بسته بندی‌ها از مرکب خوراکی استفاده شود.(چاپ با مرکب خوراکی در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین چاپ‌های چاپخانه همدان لیبل است.)

همانطور که میدانیم یکی از اقدامات موثر و کاربردی در برندینگ طراحی و تولید یک بسته بندی متفاوت، جذاب و کاربردی است. اما در این صنعت اهمیت بسته بندی بسیار بیشتر از برندیگ و تبلیغ است. طراحی اصولی و درست بسته بندی در این حوزه ، افزایش میزان میل و علاقه مشتری به مصرف غذا را به همراه دارد. جعبه‌ها و بسته بندی‌های سفارشی کاملا مناسب با سایز و ظاهر محصول شما طراحی می‌شود و بیشتر انتخاب کسب‌و کارهای شناخته شده است.

اهمیت بسته بندی در غذاهای بیرون‌بر دو چندان می‌شود چرا که مشتری این غذا را در محیطی خارج از محل کسب و کار شما مصرف می‌کند، دکوراسیون و فضاسازی محیطی شما را نمی‌بیند و  عملا شما یک فرصت جهت جذب و جلب نظر مشتری را از دست می‌دهید پس بهتر است بر جنبه‌های دیگر کار خود مثل کیفیت محصول و بسته بدی تمرکز کنید و اهمیت آنها را در نظر مخاطب پررنگ کنید. اما در کنار تمام این موارد نباید از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی و کاربرد بسته بندی که حقظ کیفیت ظاهری و بهداشت غذا است غافل شد.

جعبه سیب زمینی

جعبه ی سیب زمینی

یکی از کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین جعبه‌های مورد نیاز هر رستوران و فست‌فود است؛ به طور معمول بیشتر افراد به همراه غذای خود سیب زمینی را به عنوان پیش غذا و حتی مکمل غذا سفارش می‌دهند البته کیفیت و جنس این جعبه اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که گرم نگهداشتن و در عین حال نرم نشدن سیب‌ها در کیفیت غذا و رضایت نهایی مشتری بسار موثر است.

بسته بندی ساندویچ

اما در ساندویچ انتظارات از یک بسته بندی مناسب متفاوت است. بهتر است بسته بندی ساندویچ‌های سرد که از قبل تهیه و آماده‌ی مصرف میشود پنجره‌دار باشد و یا متریال آن طوری باشد که محتویات داخل کاملا قابل رویت باشد. تحقیقات نشان‌داده است افراد در زمان انتخاب ساندویچ و غذاهای سرد که از قبل آماده شده اند به سمت برندی می‌روند که کیفیت و تازگی محصول را به نمایش گذاشته است.

ساندویچ
جعبه پیتزا

جعبه‌ی پیتزا

امروزه به دلیل تنوع فراوانی که دارد بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است به طوری که بسیاری از افراد از جعبه‌های بیتزا به عنوان عنصری در عکاسی روزمره برای اشتراک در صفحات مجازی خود استفاده می‌کنند و این خود نوعی تبلیغ قوی و عملا رایگان به حساب می‌آید. معمولا جعبه‌های مرغوب  پیتزا دارای سه لایه هستند و نیاز به مقاومت بیشتری برای حفظ ظاهر غذا دارند. اما ابعاد و یا شکل ظاهری آن بسته به سلیقه و سفارش کارفرما طراحی و تولید می‌شود.

بسته بندی سوخاری

اما جعبه‌ی مورد استفاده برای سوخاری نیازمند متریالی متفاوت از پیتزا و ساندویچ است؛ چرا که این محصول بعد از سرد شدن ظاهر خود را از دست می‌دهد و درصورت بخار کردن داخل ظرف هم نه تنها ظاهر غذا خراب می‌شود بلکه کیفیت محصول را هم زیر سوال می‌برد از نظر دیگر که این محصول را مورد برسی قرار دهیم میبینیم این محصول بخاطر نوع تهیه هنگام پخت حجم روغن زیادی را جذب می‌کند پس بسته بندی آن باید به نحوی باشد که روغن از بسته بندی خارج نشود و باعث کثیف شدن و خراب شدن ظاهر خارجی بسته نشود.

جعبه فست فود

در بسیاری از برندهای مطرح فست فود لیوان و جعبه‌های دستمال کاغذی و مواردی از این دست هم سفارشی است؛ که باعث خلق هماهنگی و ایجاد احساس نظم در مجموعه می‌شود.‌

لازم به ذکر است بسته بندی زیبا، متفاوت و جذاب در هر حوزه‌ای انگیزه خرید را افزایش می‌دهد. ما در مرکز چاپ و بسته بندی همدان زیبایی، کیفیت و خلاقیت را ملاک اصلی کار قرار داده‌ایم و هدف ما تولید آنچه در ذهن شما است به بهترین نحو ممکن است.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا