پاکت‌های ایستاده یکی از سریع ترین بخش‌های درحال رشد در صنعت بسته بندی جهان هستند.

 طرفداران این نوع بسته بندی از سال ۲۰۱۸، سالانه ۷ درصد رشد داشته است.به دلیل پیشرفت در موارد اولیه بسته بندی‌های انعطاف پذیر، همچنین اجزا و تجهیزات پرکنی آنها، بسیاری از محصولات که تنها با بسته بندی‌های سخت قابل تولید و پخش بودند، گزینه خوبی برای نمایش قابلیت های بسته بندی های منعطف هستند.

در گذشته بسته بندی محصولات مایع پاکت‌ها در آخرین گزینه به ذهن تولید کننده می‌آمد. اما امروزه با توجه به افزایش برندهایی که در بسته بندی مایعاتی همچون انواع نوشیدنی، روغن، مواد شوینده و حتی روان کننده‌ها از پاکت‌های ایستاده استفاده می‌کنند باعث رونق این نوع از بسته بندی ها شده است.

مزایای پاکت‌‌های ایستاده در مقابل بسته بندی های سخت:

۱-وزن کمتر در نتیجه حمل و مصرف آن در حرکت آسان تر است.

۲-قیمت تمام شده تولید محصول کمتر است.

۳-مصرف پلاستیک در آن‌ها به نسبت بطری ‌های پلاستیکی ۶۰ درصد کمتر است.

۴-انبار داری آنها بازدهی بیشتری دارد چراکه پاکت خالی حجم بسیار کمتری نسبت به بسته بندی های سخت اشغال می‌کند.

۵- تخلیه محصول از درون آن‌ها به صورت کامل انجام می‌شود و تنها ۵ درصد از محصول درون بسته بندی باقی می‌ماند این نرخ در ظروف سخت تا ۱۴ درصد است.

۶- برای تولید این بسته بندی‌ها حدود ۵۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌شود.

۷-در طول فرایند تولید اثر کربنی بسیار کمتری ایجاد می‌کنند.

۸-ضایعات کمتری برای دفن دارند.

۹-برای حمل و نقل حجم کمتری را مصرف می‌کنند در نتیجه به وسایل نقلیه کمتری برای حمل آنها نیاز است به تبع مصرف سوخت‌‌های فسیلی و انتشار گاز کربنیک کاهش می‌یابد.

۱۰-در قفسه باعث تمایز محصول از باقی محصولات مشابه می‌شود و به تبع جلب توجه مخاطب .

بهتر است در زمان تهیه این نوع از بسته بندی از شرکت‌های معتبر و سابقه‌دار کمک بگیرید چراکه در این کار کمترین مشکل می‌تواند خسارت‌هایی بسیار زیانبار به همراه داشته باشد و این موضوع زمانی خودش را نشان می‌دهد که دیگر امکان بازیابی وجود ندارد.بهتر است در زمان تهیه این نوع از بسته بندی از شرکت‌های معتبر و سابقه‌دار کمک بگیرید چراکه در این کار کمترین مشکل می‌تواند خسارت‌هایی بسیار زیانبار به همراه داشته باشد و این موضوع زمانی خودش را نشان می‌دهد که دیگر امکان بازیابی وجود ندارد.

ما در واحد پاکت‌سازی پک پلاست:

با کمک از دانش مهندسان با تجربه در تولید پاکت‌های ایستاده برای مایعات، تکنیک‌هایی را برای کانتورینگ پاکت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم که ریسک نشتی‌های احتمالی را بسیار کم می‌کند.

شکل کلی برخی از پاکت‌ها باعث تاخوردگی و یا خم شدن فیلم میشود که ممکن است باعث شکستگی و یا نشتی احتمالی محصول شود. پاکت‌های مایع که سایز آنها بزرگتر از حد معمول است و با یک دست نمی‌توان آنها را نگهداشت پس نیازمند دستگیره‌های دایکات شده هستند تا مصرف کننده هنگام ریختن محصول درون آنها دو نقطه تماس داشته باشند.واحد پک پلاست با توجه به تجربه و اطلاعاتی که در این زمینه دارد می‌تواند نمونه های اولیه خلاقانه ای برای شما طراحی کند که پایداری خوبی داشته باشد. در عین حال همراه زیبایی ، راحتی مصرف را برای محصول شما به همراه داشته باشد.

ساختار اولیه بسته بندی نقشی مهم و حیاتی در جلوگیری از به وجود آمدن نقایص بعدی پاکت دارد.

 برای آشنایی بیشتر : ساختار بسته بندی‌های منعطف(پاکت) شامل لایه‌های مختلف از مواد اولیه لمینت شده با هم دیگر می‌شود که هر لایه نقش و کاربردی خاص دارد.

مقاومت در برابر سوراخ شدن و دوام بالا در بسته بندی مایعات بسیار مهم و حیاتی است. یک تولید کننده باتجربه مواد اولیه بسته بندی را کاملا منطبق با نیاز محصول شما مهندسی و طراحی می‌کند. اغز تولید کننده ای که یک دستورالعمل استاندارد را برای همه مشتریان خود پیشنهاد میکند دوری کنید، آنهایی را انتخاب کنید که بتوانند ساختاری سفارشی برای محصول شما تولید کنند. این موضوع علاوه بر افزودن بر کیفیت محصول شما را در نظر خریدار متمایز می‌کند.

پاکت‌ها در مراحل مختلف تولید باید تست و آزمایش شوند و از جمله این تست ها می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

۱-تست سازگاری محصول و پاکت

۲-تست فشرده سازی

۳-تست سیل

۴-تست مقاومت در برابر سوراخ شدن

۵-تست حمام آب

۶-تست کشش

۷-تست چکه

۸-تست ترکیدگی

هرکدام از این تست‌ها اهمیتی بسیار در عملکرد بهتر بسته بندی دارد.

در پاکت‌های شیرداری که ویژه مایعات هستند، درب‌ها و شیرها نقشی کاملا حیاتی و مهم دارند. البته بخش کلیدی و مهم در افزایش محبوبیت پاکت‌های ایستاده ، همان بهبودی طراحی و عملکرد شیرها و درب‌ها است. خلاقیت‌هایی که در این بخش انجام می‌شود باید در نتیجه راحتی مصرف را برای مصرف کننده داشته باشد. آسانی باز و بسته شدن، ایمنی کودک، کنترل در ریختن و قابلیت استفاده با یک دست از ویژگی‌های مهم این محصول است.

برخی از درب‌ها مناسب محصولات جامد و ذرات معلق طراحی شده اند برخی دیگر مناسب مایعات. تولید کننده باید با توجه به تجربه خودش و غلظت و ویژگی‌های محصول درب مناسب آن را پیشنهاد دهد. به طور مثال: برخی درب‌ها از چکه جلوگیری می‌کند برخی حجم و جریان مایع را کنترل می‌کند.بزرگنرین چالش برای پیشرفت پاکت‌های مایعات این تصور غلط است که این بسته‌ها نمی‌توانند کارایی بطری‌ها را داشته باشند.

کارشناسان ما در پک پلاست بهترین پاکت را متناسب با محصول و  نیاز شما طراحی و تولید می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا