لوگو

نشان و آرم اختصاری که متعلق به یک گروه یا سازمان باشد لوگو نامیده می‌شود.لوگو قلب هر کسب‌وکار در دنیای تجارت است و درصورتی که طراحی حرفه‌ای داشته باشد خود نوعی بازاریابی موثر است.براساس تحقیقات انجام شده ۸۰ درصد از کسب‌وکارهای کوچک همان سال اول شکست را تجربه می‌کنند؛ باقی هم طی ۲الی ۳ سال با این شرایط روبه‌رو می‌شوند. اما در این بین تعداد کمی از کسب‌وکارها می‌توانند جایگاه مناسبی در بازار به دست آورند.(ما از اون کسب‌وکارهای کوچیک بودیم اما امروز شدیم خانواده بزرگ چاپ و بسته‌بندی همدان) شرکت‌هایی که به هویت بصری کسب‌وکار خود اهمیت می‌دهند و آن را از پایه قوی می‌سازند در بازار ماندگار می‌شوند. می‌توان گفت کسانی که به برندسازی اهمیت نمی‌دهند شکست را تجربه می‌کنند.

هرکسب‌وکار موفق و ایده‌آلی یک لوگوی مختص به خود را دارد.لوگوها علاوه بر رسمی کردن کسب‌وکار، شما را در ذهن مخاطب پررنگ کرده و کیفیت و قدرت کسب‌وکارتان را به مخاطب یادآوری می‌کند. البته لازم به ذکر است ارتباط تصویری خوب با افراد بسیار مهم است. برای انتخاب یک لوگوی مناسب بهتر است لوگو از سلیقه شخصی فاصله داشته باشد. ما در روتاپک به شما کمک میکنیم نگاهی واقع بینانه بدون در نظر گرفتن احساسات و تمایلات شخصی به این موضوع داشته باشید. باید ارتباط لوگو با نام تجاری مشخص باشد. و لوگو توانایی ماندگاری در ذهن افراد را داشته باشد و درگذر زمان فراموش نشود به طوری که افراد در نگاه اول آن را به یاد آورند.

 

لوگو

ابتدا کاربرد یک لوگوی مناسب را برسی میکنیم سپس سپس با معیار‌های یک لوگوی مناسب آشنا می‌شویم.

یک لوگوی خوب باید ابزاری مناسب برای جلب توجه به سمت نام تجاری مربوطه باشد همچنین باید محصولات شما را از رقبا متمایز سازد و مالکیت بر یک نام تجاری در بازار را نمایان سازد.باتوجه به اینکه جنبه‌های زیبا شناختی در طراحی لوگو اهمیت ویژه‌ای دارد باید به موارد تکمیلی آن هم توجه کرد.طراحی حروف در لوگو باید مفاهیمی بیشتر از خود کلمه انتقال دهد.مجموع این حروف باید مفهوم خاصی را تداعی کند. بهتر است طراحی لوگو به نحوی باشد که بینندگان بدون آگاهی از حیطه فعالیت شرکت مفهوم لوگو را متوجه شوند.رنگ‌ها توانایی برانگیختن احساسات را دارند و این اهمیت رنگ‌ها را در لوگو افزایش می‌دهد انتخاب درست و به جای رنگ‌ها در لوگو می‌تواند احساس مثبت و خوش‌آیندی به مخاطب بدهد. البته نکته‌ی مهم در این موضوع درنظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی و سنتی است.لوگویی که متمایز از رقبا طراحی شود باعث ماندگاری بیشتر نام‌تجاری در حافظه‌ی بیننده می‌شود.درکنار تمامی موضوعات مطرح شده در یک لوگوی مناسب باید اجزا به شکلی متوازن در کنار هم قرار گیرند.نقاط میانی و اصلی لوگو باید اطلاعات اصلی و مهم را به سرعت به افراد انتقال دهد.

قیمت طراحی لوگو

تعیین قیمت طراحی لوگو با نوع و میزان درآمد کسب‌وکار ارتباطی مستقیم دارد. کسب‌وکارهای کوچک و کم سابقه توان مالی همکاری با طراحان و آژانس‌های حرفه‌ای را ندارند درنتیجه مجبور به همکاری با افراد آماتور و نیمه حرفه‌ای هستند.اما بهتر است در این شرایط به سراغ آژانس‌های حرفه‌ای فعال که در زمینه‌ی طراحی لوگو هم مشغول هستند بروید و از آنها کمک بخواهید. در روتاپک این مشکل هم حل شده است طراحان ما می‌توانند متناسب با بودجه‌ی مورد نظر شما لوگوی درخواستی را طراحی کنند و تا رسیدن به طرح و نتیجه‌ی دلخواه شما را همراهی و پشتیبانی کنند.

                        معیارهای یک لوگوی با کیفیت:

لوگو پک پلاست

۱-تمایز لوگو با دیگر رقبای بازار

لوگوی شما باید به نحوی طراحی شود که با لوگوی نام‌های تجاری مشابه متفاوت باشد.هرنام تجاری دارای یک داستان منحصر به فرد است که آن را می‌توان به عنوان جزئی از لوگو به حساب آورد.  منحصر به فرد و کپی نبودن لوگو قطعا در پیشرفت کسب‌وکارشما اهمیتی ویژه دارد.

۲-برقراری ارتباط افراد با لوگو

ارتباط نمایانگر نوع رابطه بین بیننده و لوگو است. برای دستیابی به این قسمت باید اطلاعات دقیقی درباره‌ی افرادی که مخاطب ما هستند و لوگو را می‌بینند داشته باشیم. از جنبه‌های کلی مثل سن و جنسیت گرفته تا جزئی‌تر مثل اولویت و سرگرمی. قطعا لوگوی یک شرکت حقوقی را نمی‌توان رنگی و عروسکی طراحی کرد؛ لوگو باید هم‌راستا با هدف شرکت باشد.

لوگوی شما باید متمایز باشد اما نباید بی‌ربط با اجتماع هدف باشد به نحوی که افراد نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

۳-سادگی لوگو 

بهترین لوگو، لوگویی است که بیننده مفهوم آن را در نگاه اول متوجه شود و به دور از شلوغی باشد.سادگی ارتباط مستقیم با ماندگاری دارد. لوگو در فرمت‌های و اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود قطعا جزئیات در برخی از این فرمت‌ها گم می‌شود. یک لوگوی قوی عناصر و پیچیدگی‌های کمی دارد که هرکدامشان به سادگی شناسایی می‌شود و انتقال مفهوم را ساده‌تر می‌کند.

اگر المان‌ها در کلیت طرح نقشی ندارند بهتر است حذف شوند و طرح تا حد امکان ساده شود.

۴-ماندگاری لوگو در طول زمان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت‌های موفق لوگوهای به یادماندنی آنها است. خوب بودن لوگو تنها در زمان حال کافی نیست باید در طول زمان هم جذابیت خود را داشته باشد. ایجاد تغییرات به طور مداوم در لوگو باعث کاهش توجه و توانایی برقراری ارتباط بین لوگو و شرکت می‌شود.لوگو باید تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی بماند در غیر این صورت نمی‌تواند نقشی در وفاداری مشتریان شما داشته باشد. همچنین لوگو می‌تواند مدرن و امروزی باشد اما نباید به حدی مطابق مد روز باشد که بعد از گذر از آن مد دیگر قابل استفاده نباشد.

۵-تطابق لوگو در ابعاد مختلف

به این معنی که لوگوی شما در همه‌ی رسانه‌های دیجیتال و کاغذی قابل استفاده باشد و در اندازه‌های مختلف قابل دیدن و تشخیص باشد. توازن باید باید بین عناصر لوگو برقرار شود در این صورت شما می‌توانید آن را بر روی خودکاری کوچک یا بنری بزرگ در سطح شهر به نمایش بگذارید. از طراح بخواهید لوگو را سیاه و سفید هم طراحی کند تا شما میزان جذابیت و آشکاری آن را در پس زمینه‌ی سیاه و سفید ببینید چرا که قطعا شما از این لوگو در فرم‌های کاری مختلف استفاده خواهید کرد و میزان وضوح لوگودر این فرم‌ها اهمیت دارد.

۶-استفاده از رنگ‌ها در لوگو

استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها لوگویی هدفمند و منحصر به فرد به شما می‌دهد؛ شما می‌توانید با استفاده از ترکیب رنگ‌ها احساساتی که می‌خواهید را در مخاطب ایجاد کنید. این احساسات همان پیام لوگو هستند.

لوگو

درنهایت پیشنهاد می‌شود از در طراحی برند از کپی دوری کنید؛ اورجینال بودن در طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین اصول به حساب می‌آید. افراد ذاتا به سمت چیزهای منحصربه فرد و جدید جذب می‌شوند. اگر لوگوی شما مانند یک لوگوی دیگر باشد فقط مخاطب را به یاد آن برند و لوگوی اصلی می‌اندازد و کمکی به کسب‌وکار شما نمی‌کند. به طراحان ما اجازه بدید ایده‌ی شما را به بهترین و منحصربه فردترین نحوه ممکن اجرا کنن.

در دنیای تجارت شناخت فوری از طریق لوگو امری مهم و حیاتی به حساب می‌آید. لوگو القا کننده‌ی حس وفاداری، اعتماد و ارتباط نزدیک با مخاطب است وبه ساختار و هویت شرکت استحکام می‌بخشد. لازم به ذکر است طراحی یک لوگوی جذاب و قوی کاری سخت و نیازمند اطلاعات جامع در این زمینه است و سختگیری در انتخاب طراح امری کاملا عادی به حساب می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر برای طراحی و ثبت لوگوی کسب‌وکار خود اقدام نکرده‌اید از طراحان و مشاوران دقیق و موفق روتاپک کمک بگیرید این تیم جوان تا رسیدن به نتیجه دلخواه همراه شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا