اصول بسته بندی دارو

در صنعت چاپ و بسته‌بندی، چاپ بسته‌بندی دارو یکی از پرچالش‌ترین و سخت‌ترین چاپ‌ها است.

به‌طور معمول صاحبان شرکت‌های دارویی برای انجام عملیات چاپ دنبال شرکت‌هایی قابل اعتماد هستند؛ از همین‌رو شرکت‌هایی که در صنعت چاپ‌ و بسته‌بندی مشغول هستند باید ایمنی و امنیت خود را طبق تقاضای مشتری بالا برده که توان پاسخگویی به نیازهای آنان را داشته باشند. ما در مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان همواره به دنبال رفع مشکلات و نیازهای مشتریان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان هستیم.

قطعا همه‌ی ما به الزام وجود ایمنی در خط تولید جعبه و بسته‌بندی‌های دارویی واقف هستیم؛ اما دلیل این است که درصورت دزدیده شدن جعبه‌های دارو جعل و فروش داروهای تقلبی بسیار آسان می‌شود و در نتیجه افراد سودجو و متقلب در این زمینه افزایش پیدا می‌کنند. اعضای خانواده چاپ وبسته‌بندی همدان افرادی معتمد و متعهد هستند که همواره در جهت پیشرفت صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور در تلاش هستند.

چاپخانه‌هایی که مسئولیت این دسته از چاپ‎‌ها را برعهده می‌گیرند باید در قسمت طراحی و چاپ بسیار ایمن باشند و از طرح‌ها به طور مداوم مراقبت شود. همچنین از پرسنل و کارمندانی امین و مورد تایید در این بخش‌ها بهرمند باشند. علاوه‌بر این مسائل، موارد مصرفی این چاپ‎‌ها بسیار مهم هستند. مواد مصرفی چاپ بسته‌بندی‌های دارو باید از متریال‌های اصل و طبق استاندارد‌های جهانی باشد.

حفظ کیفیت چاپ در تمام مراحل و کنترل کیفیت فرم‌ها و جعبه‌ها به صورت چشمی در مراحل چاپ یکی از نکات مهم و غیرقابل چشم‌پوشی در خط تولید ما است.

لیبل دارو

کیفیت کار چاپ جعبه و فرم‌های دارو باید قبل از چاپ توسط مدیران چاپ و بسته بندی تایید و تضمین شده باشد.ترکیب فونت‌ها و عناصر در بسته‌بندی داروها کاری پیچیده و حساس است و بهتر است طراحی آن به دست طراحی با دقت بالا سپرده شود.(البته دقت بالا یکی از شرایط عضویت در خانواده ما است.)

یکی دیگر از نکات در این زمینه درخواست چاپ تیراژ پایین با تنوع بالا است( ما به چاپ بدون کلیشه و سیلندر در تیراژ دلخواه معروف هستیم.)  واین به دلیل تغییر با سرعت بالا در حوزه‌ی پزشکی و داروسازی است. به‌طورمعمول هر۶الی ۹ ماه این چاپ‌ها باید به‌روز رسانی شود و اطلاعات جدید در آن درج شود.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در این زمینه نوع از بین بردن فرم‌ها و کاغذهای چاپی باطله است که نمی‌توان آنها را همراه مواد بازیافتی دیگر به  دست بازیافت سپرده شود. این فرم‌های باطله باید خرد تحویل صاحب برند و یا شرکت سفارش دهنده داده شوند ویا سوزانده شود.

اگر یک شرکت بخواهد در صنعت دارو به عنوان یک چاپگر حرفه‌ای باخدماتی کامل و بی‌نقص فعالیت کند باید جنبه‌‍های ایمنی و امنیتی کار را به خوبی کنترل کند؛ این جلوه‌های امنیتی اهمیت زیادی برای مشتریان چاپ دارویی دارد و این افراد به طور معمول حاضر به پراخت هزینه‌هایی بیشتر از هزینه‌ چاپ‌های معمولی هستند به این دلیل که این چاپ‌ها کاری تخصصی و حساس هستند و از هر چاپخانه‌ای برنمی‌آید. 

بسته بندی دارو باید توان محافطت از دارو را در انبار و جابه‌جایی داشته‌باشد و علاوه‌بر این کار چینش و انبارداری را آسان کند.برچسب اصالت هم یکی لز موارد غیرقابل چشم‌پوشی دراین صنعت است که حاوی بارکدی سه بعدی است و گویای اصالت و اطمینان بخش بودن دارو است.( چاپ هولوگرافیک‌های امنیتی با کیفیت  یکی از تخصص‌های ما و ماشین‌های چاپ به‌روز ماست.)

بسیاری از داروها برای افراد معمولی از روی رنگ قابل شناسایی و تشخیص است از همین رو باید رنگ و تونالیته‌ رنگ در بسته‌بندی دارویی ثابت باشد. قابل ذکر است که رنگ‌ها در صنعت دارو دارای کدهایی معین هستند؛ این کدها زبان مشترکی بین چاپخانه‌دارها و داروسازان است.

قوانین مهم چاپ و بسته‌بندی دارویی

۱-بسته‌بندی اولیه که در تماس با دارو است باید گرید دارویی داشته باشد و مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد.

۲- استاندارد‌های چاپی و نوشتاری باید در آن رعایت شود. از فونت‌های تزئینی پرهیز شود و موارد حساس با رنگ و فونت متفاوت چاپ شود.

۳-در بسته‌بندی دارویی ثانویه استاندارد خاصی برای موارد مصرفی و مرکب و چاپ عنوان نشده است.

۴-استفاده از فونت بریل برای افراد نابینا و کم بینا.

۵-چاپ برچسب‌های حرارتی و یا اصالت کالا جهت تضمین اصالت.

برای مشاهده قیمت و یا ثبت سفارش کارشناسان ما در پشتیبانی سایت پاسخگوی شما هستند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا