برند سازی فراتر از دیده شدن

برند شما تجربه حسی کاملی است که برای برانگیختن احساسات و برقراری ارتباط طراحی می‌شود. هرچه بیشتر درباره هنر برندینگ بدانید بیشتر متوجه می‌شوید که برند چیزی فرا تر از مجموعه ای از ابزارهای بصری و نوشتاری است.

تحقیقات نشان میدهند که تصمیمات ما برای اینکه کدام محصول را خریداری کنیم و به کدام شرکت اعتماد کنیم به شدت تحت تاثیر عوامل ناخودآگاه، غریزی و احساسی هستند. ما برای اینکه به کدام برند اعتماد کنیم و به آن وفادار بمانیم صرفا بر اساس آنچه دیدیم و یا در مورد آن سازمان خوانده ایم تصمیم نمی‌گیریم . برند سازی حسی، برقراری ارتباط با مشتری فرا تر از سطح بصری مطلق است. سازمان ها می‌توانند با بکارگیری تمام روش های موجود برندسازی حسی، چندین حس را همزمان در مشتری برانگیخته کنند و از طریق آن، به او کمک کنند که هویت آن ها درا عمیق تر درک و تجربه کنند و به خاطر بسپارد.

برندسازی کاربردی

همه‌ی سازمان ها به دنبال آگاهی جامعه از برندشان هستند. کسب و کارها برای موفق شدن در محیط رقابتی نیاز به جلب توجه مشتریان بلقوه دارند. برای ایجاد ارتباط پایدار با مشتری باید کاری کنید که آنها عاشق برند شما شوند. و این باید از پایه برنامه ریزی شود از طراحی لوگو گرفته تا انتخاب متریال مناسب بسته بندی برای ارائه محصول به مشتری.

برندهایی که از برند سازی حسی استفاده می‌کنند می‌دانند که اگر میخواهند ارتباط پایداری با مخاطبین خود برقرار کنند باید پیام های حسی خود را به صورت استراتژیک، به اندازه پیام های بصری یا جذابیت کلامی خود مدیریت کنند؛ یعنی باید از فکر درباره تاثیر لوگو یا طراحی سایت بر مخاطب فراتر بروند و در نظر بگیرند که چگونه می‌توانند از طریق سایر حواس با مشتری ارتباط برقرار کنند.

هرگونه لمس یا مزه، بو و رایحه ای که مشتری را به یاد کسب و کار شما بیندازد فرصت دیگری برای ایجاد وابستگی به برند است. هرچقدر سهم بیشتری در درگیر کردن حس لامسه مخاطب را داشته باشید ایجاد ارتباط قوی‌تر از طریق تاثیر گذاری بر تمام مغز راحت‌تر می‌شود.

برند سازی حسی و تاثیر آن در هدایت کسب و کار

امروزه مشتری از طریق تجربه جذب می‌شود؛ در نتیجه برند امروزی باید تا جایی که می‌تواند فرصت هایی را برای تعامل با مشتریان فراهم کند. حالا که مشتریان از زیاد بودن حجم پیام های دریافتی از طرف سازمان ها و شرکت های مختلف خسته می‌شوند و شاکی هستند وقت آن رسیده که روش های هوشمندانه تر و به روزتری برای رساندن صدای خود به مشتریان انتخاب کنید.

حال میتوانیم با مجرا های مختلف برند سازی حسی بیشتر آشنا شویم:

تاثیر بینایی در برندسازی

بینایی آسان ترین مجرای برند سازی حسی است و شما در اولین قدم می‌توانید حجم زیادی از توجه مشتری را با طراحی مناسب بسته بندی و لوگو درگیر خود کنید. البته استفاده از این مجرا میتواند یکی از چالش‌برانگیز ترین کارها در عصر مدرن باشد به ویژه در جهانی که پوشیده از محرک ها و تصاویر نمایشی است.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهینه کردن استراتژی برند سازی حسی مبتنی بر بینایی، خلق داستان یا روایت برای آن چیزی است که مشتری از شما می‌بیند. تیم روتاپک ما می‌توانند در مشاوره و طراحی محصولات شمارا راهنمایی کنند بهترین و نزدیک‌ترین طرح به تصور ذهنی شما را به تصویر بکشند. البته که تجربه و علم این تیم شما راه را بسیار برای شما هموار می‌کند.

تاثیر بویایی در برند سازی

اگرچه اغلب در مورد بویایی غفلت می‌شود اما یکی از تاثیرگذارترین حواسی است که میتواند در استراتژی برند سازی شرکت ها استفاده شود. به طور معمول آنچه بو کرده اید نسبت به آنچه دیده اید با احتمال خیلی بیشتری به خاطر می‌آورید. یکی از گزارش های نیویورک تایمز نشان داده که ۸۱ درصد از مشتریان بین محصولاتی که میتوانند بو کنند و محصولاتی که می‌توانند ببیند دسته اول را انتخاب میکنند.

تاثیر لامسه در برند سازی

پوست و ساختار آن بسیار جالب است. پوست از هزاران گیرنده حسی تشکیل شده است که واکنش شما را به محرکی خاص تغییر دهند. در بسیاری از مواقع ما از جنس بافت بسته بندی محصول تفاوت محصول با کیفیت و محصول مقرون به صرفه را تشخیص دهیم. شما نمیتوانید یک محصول لوکس را در بسته بندی ای ساده و بی کیفیت ارائه دهید و انتظار موفقیت این محصول را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا