کاتالوگ

کاتالوگ کتابچه‌ای کامل با طراحی جذاب است که به قصد معرفی کامل محصول و یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید تولید و طراحی می‌شود. طراحی مناسب کاتالوگ باید تصمیم و انتخاب را برای مشتری راحت ‌کند. علاوه بر آن باید به‌طور کامل و جامع شما و تمام خدمات و محصولات و نقاط قوت کسب‌وکارتان را معرفی کند. البته که دسته بندی و سازماندهی این اطلاعات از مهم‌ترین نکات طراحی کاتالوگ است.

مهم نیست کاتالوگ الکترونیکی باشد یا چاپی نکته مهم هر کاتالوگ صفحه آرایی و چیدمان کاربردی آن است. گاهی مشتری هنوز محصول و یا خدمت مد نظر خود را شناسایی و انتخاب نکرده است و نیازمند مقایسه و مشاهده‌ی محصولات در کنار هم است اگر کاتالوگ شما اصولی و استاندارد طراحی شده باشد باید انتخاب را برای مشتری آسان کند. البته عمده دلیل استفاده از کاتالوگ بهتر دیده شدن محصولات و خدمات است.

 چاپ کاتالوگ ها معمولا به روش افست انجام می‌شود صرفا به این دلیل که کیفیت چاپ در کاتالوگ بسیار اهمیت دارد و افست در این مورد بهترین گزینه است. تصویری که قبل از مطالعه کاتالوگ از شما و کسب‌وکارتان در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد برگرفته از جنس کاغذ، کیفیت چاپ و جلوه‌های بصری است. تصاویرکاتالوگ‌ها اولین توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند به همین دلیل تهیه عکس‌هایی با کیفیت و متناسب با موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

کاتالوگ

ویژگی یک کاتالوگ استاندارد

۱-ساده و قابل حمل

۲-داشتن قابلیت مطالعه در مدت زمان کم

۳-دارای ترکیب رنگ ۴تایی

۴-داشتن اطلاعاتی کامل‌تر و جامع‌تر از پوستر و تراکت 

۵- هماهنگی عکس‌ها با متون

۶-بالا بودن کیفیت عکس‌ها

۷-داشتن نظم در چیدمان محتوا و محصولات

۸-نبود اغراق در کاتالوگ

۹- هیچگونه محدودیتی در تعداد صفحات وجود ندارد

۱۰-برای زیبایی و چشم نوازتر شدن کاتالوگ می‌توان در آن از روکش یو وی استفاده کرد

خلاقیت و نوآوری در طراحی یک کاتالوگ یکی از نکات مهم و کلیدی در جذابیت محصول نهایی است.

طبق آخرین تحقیقات ثبت شده از انجمن بازاریابی جهانی، کاتالوگ‌ها نقشی بسیار مهم‌‌تر و پررنگ‌تراز آگهی‌ها و بازاریابی‌های اینترنتی دارند.در دنیای تجارت امروزه نمی‌توان اهمیت فضای دیجیتال در کسب و کارها را دست کم گرفت اما کاتالوگ‌ها همچنان سودآور و پراهمیت هستند. تحقیقات نمایانگر این است که افراد نسبت به تصاویر و محتوای روی کاغذ اعتماد و تمایل بیشتری نشان می‌دهند تا محتوای مجازی. کاتالوگ‌ها توانایی برقراری ارتباط با افرادی را دارند که کاملا از برند شما بی‌اطلاع هستند.

کاتالوگ

اهداف طراحی کاتالوگ

۱-معرفی شرکت، تاریخچه و سابقه‌ی آن

۲-نمایش اهداف، توانمندی‌هاو چشم انداز بلند مدت مجموعه

۳-نمایش و دسته بندی امکانات و تخصص‌ها

۴-معرفی پروژه‌ها و یا محصولات

۵-نمایان کردن راه‌های ارتباطی و همکاری

لازم به ذکر است به ذکر است قبل از سفارش کاتالوگ هدف و چشم‌انداز خود را در طراحی و سفارش کاتالوگ به طور کامل برای طراح شرح دهید. طراح باید بداند در ذهن شما چه چیزی می‌گذرد و دقیقا چه چیزی می‌خواهید. طراحان ما با حوصله و دقت درخواست و نظر شما را برسی می‌کنند و نزدیک‌ترین و بهترین ایده را برای شما پیاده‌سازی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود برای ثبت سفارش و یا مشاوره رایگان از سایت روتاپک دیدن کنید.

مزایای استفاده از کاتالوگ

۱-برندینگ

با ارائه کاتالوگ محصول و خدمات خود را در ذهن مخاطب حک می‌کنید و مشتری در مواقع نیاز شما را به یاد می‌آورد.

۲-تبلیغات

در نمایشگاه‌ها، سمینارها و این دست اجتماع‌ها شما با کاتالوگ برای محصولات و خدمات خود تبلیغی مقرون به صرفه انجام می‌دهید.

۳-افزایش فروش محصولات و خدمات

یک کاتالوگ استاندارد و حرفه‌ای به مشتری کمک می‌کند محصولات و خدمات شما را بهتر بشناسد و قدرت خرید تصمیم گیری و ایجاد اطمینان مشتری را افزایش می‌دهد؛ این موضوع باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شما می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا