انواع لیبل پشت چسب دار برای بسته بندی

محصولات خود را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت معرفی کنید

با نگاهی عمیق به اطراف میتوان برچسب ها ای را روی انواع محصولات ، خدمات و کالا ها مشاهده کرد .
مهمترین علت استفاده از لیبل های پشت چسب دار :
۱. محصولی که فاقد جذابیت فیزیکی و ظاهری باشد و زرق و برق چندانی برای جلب توجه مشتری را نداشته باشد جایگاهی در بازار رقبا کسب نخواهد کرد بنا بر این لیبل با طراحی جذاب یک ظاهر زیبا به محصول میدهد و باعث جلب توجه مشتری میشود .
۲. لیبل یکی از نیاز های اصلی جهت معرفی نام تجاری یا همان برند تولید کننده می باشد .
۳. لیبل یکی از راه های موثر ارتباطی بین تولید کننده و مشتری است که اطلاعاتی را نظیر معرفی محصول و جزئیات تولید که برای مخاطبان مهم است در اختیار آن ها میگذارد .
۴ . یک لیبل مناسب برای محصول میتواند مشتری های زیادی را به سمت برند شما جذب کند
۵. لیبل در شخصی سازی بسته بندی و همین طور در صرفه جویی در هزینه های بسته بندی به شما کمک بسیاری میکند . 

لیبل پشت چسب دار چیست ؟
لیبل پشت چسب دار که با نام برچسب تبلیغاتی هم شناخته میشود کاغذی است که از جنس های متنوع که قسمت زیرین آن چسب خورده است و بر روی محصول یا کالا مد نظر چسبیده میشود برای پیامی که میخواهد به مخاطب داده شود .
ساختار لیبل های پشت چسب دار :
هنگام تولید یک لیبل پشت چسب دار چندین لایه مختلف برای محصول نهایی روی هم قرار میگیرند .
هر لیبل پشت چسب دار به طور معمول از ۳ لایه مختلف تشکیل میشود :
۱. لایه رویی ( The face stock )
۲. لایه چسب ( The adhesive layer )
۳ . لایه آستر ( The liner liyer )
✓ لایه اضافی یا پوشش رویی
در مورد هر یک از لایه ها توضیحات مختصری برای شما دوست عزیز وجود دارد 👇
۱. لایه رویی ( The face stock )
لایه رویی در در بالا ترین قسمت یک لیبل پشت چسب دار قرار میگیرد . لایه رویی همان چیزی است شما روی محصولات متفاوت مشاهده و لمس میکنید . هنگام انتخاب و ارزیابی نیاز هایی که در رابطه با یک لایه رویی مناسب دارید ، چند نکته را در نظر داشته باشید
✓ برچسب شما در چه محیطی قرار میگیرد ؟
یعنی دما و رطوبت نقش مهمی را ایفا میکند .
✓ سایز و انواع اشکال هندسی مناسب با بسته بندی شما باید باشد .
✓طراحی که به محصول شما جلوه ای ویژه ای میدهد و با محصول شما تطابق دارد .
۲. لایه چسب چیست( The adhesive layer ) :
چسب لایه میانی لیبل پشت چسب دار شماست که بین لایه رویی و لایه آستری قرار میگیرد . به زبان ساده تر لایه چسب باعث چسبیده شدن لایه رویی بر روی سطح محصول میشود .
۳.لایه آستری ( The liner layer ) :
لایه آستری لایه زیرین لیبل پشت چسب دار است که باعث میشود لایه چسب کاملا سالم بماند در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت هوا ، خشک شدن چسب و جلو گیری از چسبیدن ناخاسته لیبل به سطوح مختلف در امان باشد . همچنین لایه آستری باعث میشود لیبل پشت چسب دار ما به صورت یکپارچه و بدون چسبندگی و چروکیدگی از داخل دستگاه های چاپ عبور کند . بدون داشتن لایه آستری با کیفیت ممکن است با مشکلات چاپی مانند مسدود شدن یا پیچش مواجه شوید .
✓لایه اضافی یا پوشش رویی
لایه اضافی ( پوشش های رویی) به لایه رویی لیبل کمک میکند مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی داشته باشد و در واقع یک لایه محافظتی محسوب میشود .
جنس لیبل های پشت چسب دار :
در تولید لیبل ها از جنس های مختلفی بر اساس رنگ پذیری ، تطابق آن با محصول و شرایط محیطی استفاده میشود که به صورت خلاصه در این جا معرفی میکنیم .
لیبل کاغذی :
یکی از پر کار برد ترین انواع لیبل ، لیبل های کاغذی است . ماندگاری بالا و قیمت مناسب باعث شده تا از این لیبل صنایع مختلف زیاد استفاده شود . این کاغذ سفید بدون روکش برای برچسب ها ای که روی آن ها نوشته شود توصیه میشود .چاپ لیبل پشت چسب دار کاغذی در ۳ نوع گلاسه ، نیم گلاسه و مات به ۲ صورت چسبی و معمولی انجام میشود .
لیبل متالایز :
لیبل متالایز از زیبا ترین و مقاوم ترین نوع جنس در چاپ لیبل پشت چسب دار می‌باشد . این نو لیبل از آلیاژ آلمینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته میشود و جنس آن شبیه به فلز و به رنگ نقره ای به تولید میرسد . لیبل پشت چسب دار متالایز به صورت مات و براق برای محصول استفاده میشود . متالایز در صنایعی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی ، مواد دارویی و…. استفاده میشود .
این نوع لیبل بر روی تمامی سطوح از جمله سطوح فلزی ، پلاستیکی و …. قابل چسباندن است .
لیبل پی وی سی :
از آن جایی که در ساخت این نوع لیبل از متریال بسیار قوی استفاده میشود این نوع لیبل ها در شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردارند . همچنین در برابر کشش و پارگی مقاومت بالایی نیز دارد .
لیبل بی رنگ و شفاف :
لیبل شفاف ، شیشه ای یا ترانسپارنت لیبلی بی رنگ و شفاف است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی دارد و نیز قدرت چسبندگی فوق العاده ای روی سطوح شیشه ای ، پلاستیکی پلی اتیلن و … دارند .
لیبل شب رنگ :
لیبل شب رنگ ظاهراً شبیه به لیبل های کاغذی سلفونی هستند . اما دارای ویژگی ها ایست که آن را از لیبل های دیگر متمایز کرده . همان طور که از اسم آن معلوم است ویژگی منحصر به فرد آن شب رنگ بودن و قابلیت دیده شدن و درخشش در تاریکی و نور کم است . قابلیت چسبندگی بالا ، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت ، خرد شدن لیبل بعد از کندن آن ، مقاوم در برابر پاک شدن نیز از قابلیت های خاص لیبل های شب رنگ به شمار می آید . لیبل های شب رنگ برای کلا های اموال ، ادارات سازمان های بزرگ و از این قبیل کار ها کاربرد بسیاری دارد .
خدمات مورد نیاز چاپ لیبل :
برای زیبایی و مقاومت لیبل پشت چسب دار میتوان از روکش های مختلف و انواع روش های چاپ استفاده کرد .
با استفاده از قالب های بخصوص که نیم تیغ و دایکات پر کاربرد ترین روش آن است میتوان لیبل ها را در انواع و اشکال هندسی برش و جدا سازی کرد .

اسکرول به بالا