چاپ ساشه

در صنعت بسته بندی امروزه استفاده از انواع لفاف‌های بسته بندی با جنس و متریال‌های مختلف به دلیل خواص بهتر آن‌ها از نظر وزن، مقاومت، ضربه، فرآیند پذیری، محافظت در برابر گرما، سرما، مواد شیمیایی، آسان باز شوندگی، آسان مصرفی، طول عمر بالا، افزایش تاریخ فساد و در نهایت هزینه‌های تمام شده مقرون به صرفه آن، با استقبال بسیاری از جانب تولید کنندگان مواجه شده‌اند.

این روزها بسته بندی محصولات به صورت تک‌نفره یا بسته‌بندی با وزن‌های مشخص برای مصرف روزانه بسیار پرکاربرد و پرطرفدار شده است. و قطعا بسته‌بندی به صورت ساشه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای این بسته‌بندی‌ها است. که در صنعت‌های مختلف کاربرد دارد.

 

انواع ساشه از نظر جنس به سه دسته تقسیم می‌شود:

ساشه کاغذی

این ساشه ها بیشتراز جنس کاغذ کرافت تولید می‌شود که بسیار با کیفیت و مقرون به‌صرفه هستند و در صنعت ادویه‌جات کاربرد فراوان دارد.

ساشه پلاستیکی

این ساشه‌ها بر پایه مواد اولیه پلاستیکی تولید می‌شود و پر استفاده‌ترین نوع آنها Bopp-Opp-Cpp  است که بیشتر به صورت چاپ شده مورد استفاده قرار‌می‌گیرد.

ساشه متالایز

از لمینیت شدن سلفون‌ها با ورقه‌های نازک آلومینیوم تولید می‌شود. ساشه‌های متالایز محصول را در برار نور محافطت می‌کند و محصول در مدت زمان بیشتری از فساد محافظت می‌شود.

نگاهی گذرا به کاربردهای این ساشه‌ها داشته باشیم:

بسته‌بندی موادغذایی:

به این دلیل که مواد غذایی معمولا به طور روزمره توسط افراد مختلف مصرف می‌شود حجم زیادی از مصرف ساشه‌ها در صنعت بسته بندی به مواد غذایی تعلق دارد و به دلیل حمل راحت، میزان مصرف به اندازه و در نتیجه مصرف راحت‌تر این نوع بسته‌بندی‌ها به شدت مورد استقبال تولیدکننده و مصرف‌کنندگان است و به صورت گسترده در صنعت موادغذایی مورد استفاده قرار گرفته است.

ساشه کرافت
ساشه شفاف

-بسته‌بندی رنگ‌ها:

شرکت‌های رنگسازی معمولا نمونه تولیدات و محصولات خود را در قالب ساشه برای مخاطبان و مشتریان خود ارسال می‌کنند و از طریق محصولات جدید و نمونه‌کارهای جدید خود را به نمایش میگذارند. برخی دیگر از رنگ‌ها که در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرند به دلیل کم بودن حجم مورد نیاز و یا بالا بودن ارزش آنها به صورت ساشه‌ای عرضه می‌شوند. این نمونه از عرضه را بیشتر در نمایشگاه‌های صنعت رنگ مشاهده می‌کنید.

-مواد شیمیایی:

همانطور که می‌دانید مصرف مواد شیمیایی باید دقبقا طبق اصول و قواعد مطرح شده در بسته بندی آنها باشد و مصرف کم و زیاد آنها و یا ترکیب آنها در میزان‌های غیر استاندارد ممکن است نتیجه لازم را به همراه نداشته باشد و یا حتی بسیار خطرآفرین باشد به همین دلیل بهتر است این نکته در زمان بسته بندی رعایت شود و محصولات به صورت بسته بندی‌های یکبار مصرف ارائه شوند. که یکی از موارد پیشنهادی کم هزینه ساشه است.

ساشه متالایز
ساشه آلومینیوم

-تولید قهوه و نسکافه:

قهوه ‌و نسکافه دونمونه از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین محصولات این نوع از بسته‌بندی هستند. چرا که در محصولات این چنینی علاوه بر حفظ طعم حفظ عطر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهتر است بسته‌بندی آنها قابل حمل و به‌صورت مصرفی باشد.

-شرکت‌های تبلیغاتی:

یکی از روش‌های معمول و بسیار کاربردی در حوزه تبلیغات ساشه کردن محصولات به منظور معرفی می‌باشد. این ساشه ها جهت تست و معرفی محصولات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

-حوزه دامپزشکی:

داروهای مصرفی برای دام‌ها معمولا به صورت پودری هستند که باید میزان دقیقی از آنها در حجم مشخصی از مایعات حل شود. و همچین برای حفظ سلامت و کیفیت بهتر است در مجاورت با هوا و آلودگی‌های محیطی نباشند. ساشه می‌تواند بهترین گزینه برای این نوع از داروها باشد.

ساشه

-صنعت داروسازی:

درصنعت داروسازی بسیاری از داروها هستند که میزان دقیق مصرف آنها اهمیت ویژه ای دارند و قطعا بهترین گزینه برای بسته‌بندی این محصولات ساشه‌ها هستند. با این روش داروها در حجم های مشخص و دوزهای منظم مصرف می‌شوند.

-بسته‌بندی ادویه:

ادویه‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین چاشنی‌های غذایی هستندو قطعا درتمامی رستوران‌ها و فست‌فودها اهمیت ویژه‌ای دارند.اهمیت ادویه‌ها صرفا به طعم بخشی آنها نیست و افزودن عطر به غذا نیز بخش بزرگی از مسئولیت آنها است. بسته بندی ساشه‌ای ادویه‌ها نیز در مدت زمان کوتاهی طرفداران خود را پیدا کرده است.

مزایای بسته بندی ساشه ای

-بسیار مقرون به صرفه در چاپ و تولید

-یکبار مصرف

-بهداشتی و مقاوم در برابر رطوبت و انواع آلودگی

-بسته بندی به اندازه یک وعده

-قابل استفاده برای انواع محصولات

-استفاده سریع

-راحت باز می‌شود

-وزن خیلی کم

-ظاهر شکیل و تمیز

انواع دوخت ساشه

ساشه‌ها پس از پرشدن، به وسیله حرارت بسته‌ می‌شوند. دوخت این ساشه‌ها متنوع و هماهنگ با نیازمشتری است؛ که به صورت دوطرف دوخت، سه طرف دوخت و چهارطرف دوخت انجام می‌شود. البته نوع پرطرفدار این ساشه‌ها، ساشه مدادی یا دوطرف دوخت است که شکلی میله‌ای و باریک دارد.     

اگر در این ضمینه نیاز به راهنمایی و کمک دارید کارشناسان ما می‌توانند شما را در این راه تا انتخاب بسته‌‌بندی مناسب یاری و پشتیبانی کنند. 

همچنین اگرعلاقمند به مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصولات متنوع چاپ و بسته بندی هستید مقاله چاپ شیرینگ حرارتی هم می‌تواند برای شما جذاب باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا